Näytetään tekstit, joissa on tunniste Armeijalistat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Armeijalistat. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Peliporukalla kolmoisvoitto paikallisesta Turnauksesta

Käytiin vähän puhaltamassa yhteishenkeen lisälämpöä paikallisesta turnauksesta peliporukan kesken. Porissa järjestettiin pitkästä aikaa jotain Warhammer 40k:hon liittyvää turnausta. Turnauksesta kiittää sopii Porin Pelikauppaa, joka piti ääntä paikkakunnalla pitkän hiljaiselon jälkeen. Osallistujia oli se kaksitoista, josta sitten me valikoiduttiin pelien perusteella kärkeen.

Pelit olivat todella tiukkoja kohdallani. Kiitän minua vastaan pelanneita kovasta vastuksesta, erityisesti ennenkin turnauksia kahlannutta Anttia. Oli se tankkilistakin aika kamalaa katseltavaa, Furinji.

Yksityiskohtia ja lisää kuvia tullee varmasti lähiaikoina 

Armeijalistani sisältö 600 pisteen turnauksessa oli uudella Vanilja Codexilla seuraavaa:

Melko maaleissa, mutta keskeneräinen. :(

HQ
Chapter master, master-crafted thunderhammer, artificier armour, bike, storm shield 215

Troop
6 tacticals, meltagun, master-crafted combi-melta 104
Drop pod /w storm bolter 35

Troop
5 space marine bikes 104p, 2 Gravguns, master-crafted combi-Grav 145

Heavy Support
Thunderfire Cannon 100

Total: 599 points

Lista kuritti vastustajiaan aika hyvin ja kärsin melko vähän tappioita kolmessa ottelussa. Eniten kuolemassa olivat luonnollisesti nuo Drop Podaavat Tacticalit, mutta toisaalta ne tuottivat minulle monesti First Bloodin. Tykkään uudesta vanilja-codexista todella paljon ja odotan innolla mitä sillä on annettavanaan isommissa pisteissä. Spehsmareens!


torstai 8. marraskuuta 2012

Porin 40k-liiga II starttaa

    Järjestyksessään toinen Porin 40k-liiga on alkamassa. Kyseessä on liiga jossa otetaan rennossa hengessä ja herrasmiesmäisellä otteella mittaa Porin 40k-pelaajista. Palkintoa ei ole paikallista kunniaa lukuunottamatta ja peliä ei siis todellakaan ole tarkoitus pelata ikenet veressä. Mitään oksettavan tarkkaa komppipakettia ei liigaan tälläkään kertaa tungettu ja niin sen pitää minusta ollakin. Ideana on vain tuoda lähemmäs peliporukoita ja yksittäisiä susia 40k:n ja beer 'n bretzelin pariin.

    Noh, ei ole ainakaan harmaata. Näitä toivottavasti sudin liigan aikana parempaan kuntoon.

    Allaoleva liigalistani liputtaa vanhahkon ja vähän nuutuneen codexin, Vaniljamariinien puolesta tässä nykypäivän niin räikeässä mariinicodexien skenessä. Listavalinnat ovat tasapainottelua olemassaolevien figuurien, sääntöjen kesken ja yhtenä seikkana halusin pyrkiä valitsemaan mahdollisimman paljon yksiköitä joita muut Mariinit (BA, BT, SW, GK) eivät saa, kuten esim. Ironclad Dreadnought ja Thunderfire Cannon. Listassa taitaa olla tietääkseni jopa viisi yksikkövalintaa joita muut eivät saa (jos Vulkania ei lasketa). Nännänänähähähhäää!
    Ja muuten pelaan sitten ihan oikeasti tietysti niitä Salamantereita, Eikä mitään kountsääsvulkan-höpöilyä.

    HQ
    Vulkan He'Stan 190p
    - The Spear of Vulkan, Kesare's Mantle, Digital Weapons, The Gauntlet of the Forge, Bolt Pistol, Frag and krak grenades

    ELITE
    7 Sternguard Veterans 210p
    -3 Combi-Meltas, 2 Heavy Flamers, Special Issue Ammunition, Boltguns, Frag and krak grenades, Bolt pistols

    Ironclad Dreadnought 145p
    - Meltagun, Heavy flamer, Seismic Hammer, DCCW, Extra-armour, Smoke Launchers, Searchlight, Move Through Cover

    Ironclad Dreadnought 150p
    - 2 Heavy Flamers, Seismic Hammer, DCCW, Extra-armour, Smoke Launchers, Searchlight, Move Through Cover

    TROOP
    10-man Tactical Squad 185p
    - Meltagun, Multi-melta, Sergeant with Combi-Melta, Boltguns, Bolt pistols, Frag and krak grenades

    10-man Tactical Squad 185p
    - Meltagun, Multi-melta, Sergeant with Combi-Melta, Boltguns, Bolt pistols, Frag and krak grenades

    5-man Scout Squad 100p
    - Sniper Rifles, Missile Launcher, Camo Cloaks, Bolt pistols, Frag and krak grenades,
    Move Through Cover, Scouts, Infiltrate

    Transports 175p
    5 Drop pods with Storm Bolters (Sisällä 2x Tactical Squad, 2x Ironclad ja Sternguard)

    FAST ATTACK

    Storm Talon Gunship 155p
    - Twin-linked Assault Cannon, Typhoon Missile Launcher, Ceramite plating, Hover Strike

    Storm Talon Gunship 155p
    - Twin-linked Assault Cannon, Typhoon Missile Launcher, Ceramite plating, Hover Strike

    HEAVY SUPPORT
    Thunderfire Cannon 100p
    - Techmarine with Servo-harness, Bolt pistol, Frag and krak grenades, Bolster Defences, Blessing of the Omnissiah

35 models, 9 vehicles
Yhteensä 1750p

Yhden liigamittelön tämä lista onkin jo ehtinyt nähdä. 20-0 tuloksen minun voitokseni Necron armeijaa vastaan. Mieltä ylentävää! Nopat kyllä olivat minulle sillä kertaa suosiolliset, jää nähtäväksi mitä muilla kerroilla. Necron-pelaaja ManAtArmin ja muiden pelaajien listat voit tarkistaa täältä.

Triviana viime kertainen ja samalla ensimmäinen Porin 40k -liiga järjestettiin viime vuonna samoihin aikoihin loka-marraskuun tienoilla ja lopulta päädyin örkeilläni 5. sääntölaitoksen suosimana toiseksi. Voittoa haviteltiin viime metreille, mutta toinen örkkilista vei liigavoiton nenäni edestä. 

Katsotaan mitä kansikuvapojat saavat aikaiseksi 6. laitoksen taistelukentillä!

keskiviikko 26. lokakuuta 2011

Suippokorvat Porin WH40K-liigaan

On niillä örkeilläkin suipot korvat. :(

Se tunne kun kuvaat figuurejasi ja tajuat, että laajakuvalinssistä olisi hyötyä.
"LET'Z SLOG IT!"

Furinji tuossa jo alustelikin puolestani, että Porissa on starttaamassa 40k-liiga. Itsekin osallistun ja kippaan vastustajan pureskeltavaksi kasan kaikkea. Liigan olennaisia speksejä voi tarkastella täältä.

#HQ
Big Mek: Kustom Force Field [85]

#TROOP
10 Gretchin, 1 runtherd: grabba stikk [40]
16 Gretchin, 1 runtherd: grabba stikk [58]
20 Shoota boyz, 2 big shootas, nob: bossbole, power klaw [170]
20 Shoota boyz, 2 big shootas, nob: bossbole, power klaw [170]
20 Shoota boyz, 2 big shootas, nob: bossbole, power klaw [170]
30 Sluggaboyz, nob: bossbole, power klaw [220]

#FAST ATTACK
3 Warbuggies, 3 twin-linked rokkit launchas [105]
3 Warbuggies, 3 twin-linked rokkit launchas [105]

#HEAVY SUPPORT

3 Killer kans, 3 grotzookas [135]
3 Killer kans, 3 big shootas [120]
3 Killer kans, 3 big shootas [120]

Yhteensä 1498 pistettä. 
Vielä Furinjiakin kovempana herrasmiehenä annan 2 pistettä tasoitusta.

Figujen puolesta kaikki on WYSIWYG lukuunottamatta 3 killer kania. Toivottavasti saan vielä ennen ensimmäisiä pelejä näprättyä magnetisoitujen rokittien tilalle lisää big shootaa.

tiistai 27. syyskuuta 2011

Mietteitä Dreadbash-listasta

Muutama viikko sitten (11.9) pelipäivänä kohtasin Defilerin Tyranidit. Biomonsterit vastaan peltimonsterit, mikäs siinä!

Puhe tällä kertaa on tästä jokin aika sitten julkaisemasta listastani ja sen suorituksesta. Ideahan koko armeijalistalla perustuu sille, että kävelevistä peltiheikeistä muodostetaan liikkuva seinä (kanwall), joiden takana normaalit jalkaväkipojat pääsevät etenemään 4+ coverin turvin. Killer kaneja ja Deffdreadeja taas turvaa Big Mekkien suomat 4+ obscured suojakuplat. Hienosti asiaan kuuluvalla tavalla tehdyn deploymentin jälkeen ongelmat alkoivatkin.

Aloituksen nätti örkkimuodostelma
Pelimuotona oli Capture and Control ja kentän mallina Spearhead. Piiitkä matka käsirysyyn!

Tyranidien 1500p lista näytti jota kuinkin tältä:

HQ
Hive tyrant siivillä
 -hive commander

TROOP
4 warrioria
4 warrioria
30 hormagauntia
19 genestealeria + broodlord

HEAVY SUPPORT
2 Zoanthropea
1 Zoanthrope
Trygon Prime


Defiler olikin tällä kertaa moar kunnin' kuin minä! Kaveri oli satsannut listassaan muun muassa outflankista tuleviin genestealereihin ja Tyrantin Hive commander-taidon turvin sai vielä toisenkin ryhmän hormagauntteja takalinjoihin, +1 reserviheitoista puhumattakaan. Lisäksi listasta löytynyt Trygon Prime kaiveli tiensä selkäni taakse.

*Blop* "Waa! Our fomashuun is useless!"
Pelin kulussa tämä näkyi niin, että minun mahtava Kanwall-taktiikkani oli käytännössä hyödytön. Vihollisia kun kuhisi sen joka ilmansuunnassa ja vasta vuorosta 2 alkaen. Pelin alussa vastassani möllötti vain kauempana olleet muutama Zoani ja objektiivien pitämisestä kiinnostuneet Warriorit. Lopulta kun pikku sittiäisiä alkoi vilistää joka kolosta, minun oli pakko irroittaa peltikävelijöillä eri suuntiin ja örkitkin jäivät paikoilleen vain puolimatkalle Spearhead-mallista kenttää. Muodostelma oli rikkoutunut parissa kierroksessa.You lousy Gitz, get back in line you!


Voi veljet, lisää muodostelman rikkojia. Tämän jälkeen kulmasta vielä vilisti hormagaunttejakin.

Kaikesta huolimatta, yksi kilpuri ratkaisi pitkään tasapelinä pysyneen tilanteen kaasuttamalla vimeisellä vuorolla contestoimaan nidien pitämän objektiven. Peli päättyi hyväkseni 1-0, koska örkit onnistuivat vihollisista huolimatta pitämään kotipäädyn objektiven hallussaan loppuun asti. Outflankkaava nidi-lista sai minut kyllä jatkossa pysymään varpaillani. Kauhea määrä peltiheikkejä ei ole koskaan mikään no brainer.

sunnuntai 11. syyskuuta 2011

Pelipäivän 1500p Dreadbash-lista ja kuvia

Tänään sunnuntaina on tiedossa WH40K:n pelaamista. Yleisin pistekoko pelikerroillamme on ollut viime aikoina 1500 pts. Aion shokeerata seuraavan vastustajan lyömällä tiskiin 17 kpl pellit omaavaa nappia + siihen vielä kasa poikia. Kaikki tämä suojattuna kahdella suojakuplalla. Saapa nähdä mitä Dreadbash-kokoonpano tuo tullessaan.

HQ                               
Big mek, KFF, 'eavy armour 90p                           
Big mek, KFF, 'eavy armour 90p                       
                                   
TROOP                               
1 deffdread, 2 big shootas, armour plates, grot riggers 100p                   
1 deffdread, 2 skorchas, armour plates, grot riggers 100p                       
25 slugga boyz, nob, klaw, bole 190p                        
20 shoota boyz, 2 big shootas, nob, klaw, bole 170p                          
20 shoota boyz, 2 big shootas, nob, bole 145p                          
                               
FAST ATTACK                               
3 buggies, rokkits 105p                              
3 buggies, rokkits 105p                           
                               
HEAVY SUPPORT                               
3 killer kans, big shootas 120p                        
3 killer kans, grotzookas 135p                           
3 killer kans, rokkits 150p

= 1500 pts

"Da Bighorna". 100 pistettä pelkkiä grillibileitä. Tämä tuli kasattua yhdessä illassa tähän pisteeseen.
Aikaisempi Deffdread on pitkään ollut huomiotta. Nyt se on saanut myös lisää osia.
Tämä esiintyi sinitarramöykkynä viime päivityksessä. Nyt Big Mek on maalausvalmis.
Listan figuurit pöydällä.



sunnuntai 26. kesäkuuta 2011

Mono-God listan pyörittelyä

Nyt kun 40k:n kuudennen edition säännöistä on julkaistu ensimmäiset huhut, onkin hyvä kaivaa kuoppaa itselleen aloittelemalla projektia armeijasta, joka luottaa paljon feel no painiin. Nojoo, vastahan ensi vuonna se uusi sääntöpaketti tullee ulos, mutta ei tällaisen listankaan saattaminen pelikuntoon tapahdu hetkessä. Voivottelusta huolimatta tässä vain Nurglen palvojiin luottava Chaos Daemons-lista.


HQ
Epidemius = 110p (liittyy 15-päiseen ruttokuski-ryhmään)
Great Unclean One, cloud of flies, breath of chaos = 195p

TROOP
15x15p plague bearers, chaos icon, instrument of chaos = 255p
7x15p plague bearers, instrument of chaos = 110p
7x15p plague bearers, instrument of chaos = 110p
7x13p nurgling bases = 91p
6x13p nurgling bases = 78p

HEAVY SUPPORT
Daemon Prince, Mark of Nurgle, Iron hide, Cloud of flies, Daemonic gaze = 165p
Daemon Prince, Mark of Nurgle, Iron hide, Cloud of flies, Daemonic gaze = 165p
Daemon Prince, Mark of Nurgle, Iron hide, Noxious touch, Cloud of flies, Daemonic Flight = 215p

1st wave: Epidemius, GUO, 15-päinen ja toinen 7-päinen plague bearer-ryhmä, 1 nurgling-ryhmä, siivekäs ja toinen siivettömistä prinsseistä.
2nd wave: loput.

 -Epidemius on armeijan ehkäpä tärkein yksittäinen modeli. Kaikki jotka tietävät mitä tallymanin taulukko tuo Nurglelle, eivät kysele enempää. :) 
- GUO on kestävä liekinheitin, boostii hyvin alkuvaiheessa tallyn vaikutuksia pahalla hengityksellään.
- Nurglingit 3 woundia per base ja daemon-status on kiva kombo, no instakill. You mad?
- Prinssit ovat työjuhtia tallyn kasvattamiseen. Siivet maksavat kauheasti. Tiedä sitten kannattaisiko silti ottaa kaikille.

= 1494p

Figuina yläpuolen listasta löytyy kaikki paitsi yksi demoni prinssi ja nurglingit. Ei hirveästi kiinnostaisi aloittaa hamstraamaan toista kymmentä nurgling-swarmia. Olenkin ajatellut jos käyttäisi "plague zombeja" nurglingeina. Suurin osa matalalalla ryömivinä tai kaatuneina pyöreällä 40mm basella. Miltä kuulostaa?

torstai 7. huhtikuuta 2011

Pikku kilpureiden ja kävelijöiden vol. 2.0

Lootasit saapuivat listaan takalinjan tulitueksi
Rukkailin ja ajattelin uudelleen tuota taannoin julkaisemaani 1500p:n listaa. Ensinnäkin, tällaiseen listaan minulta löytyy figuurit paremmin (toisen big mekin vaihto lootaseihin) ja muutamien pelikokemusten valossa tuntuu varsin hankalalta saada niitä Kaikkia vehiclejä KFF:än vaikutuksen alle oli niitä big mekkejä sitten yksi tai kaksi. Olisihan se 2x Big mek kova, mutta kyllä ne vehkeet osaavat sitä maastoakin hyödyntää. Lootasit tuovat listaan kaivattua pitkäkantoista tulitukea. Vaihdoin myös listasta toisen skorcha trakin big shoota -kilpuriin saaden lisää pitkän kantaman tulta ja mahdollisesti tehden kyseisestä buggy-ryhmästä pienemmän psykologisen pelotteen viholliselle.

HQ                                   
Big Mek /w Kustom Force Field, Burna, Cybork body = 115p
                                   
ELITE                                   
8 lootas = 120p                           
                                   
TROOP                                   
29 Shoota boyz: Power claw Nob, bossbole, 2 Big shootas = 224p
11 Slugga boyz: Power claw Nob, bossbole + wartrukk = 141p
11 Slugga boyz: Power claw Nob, bossbole + wartrukk, reinforced ram = 146p
10 Grots + Runtherd, Grabba stikk = 40p
                                   
FAST ATTACK                                   
3 Buggies: 3 Twin-linked Rokkit launchas = 105p
3 Buggies: 3 Twin-linked Rokkit launchas = 105p
3 Buggies: 1 skorcha trakk, 2 Twin-linked Big shootas = 100p
                                   
HEAVY SUPPORT                                   
3 Killer Kans: Grotzookas = 135p
3 Killer Kans: Big shootas = 120p
3 Killer Kans: Rokkit launchas = 150p

=  1501p


Mitä sanotte, mentiinkö parempaan vai huonompaan suuntaan kun nyt on vertailukohteena lista tuolta alempaa?

maanantai 28. maaliskuuta 2011

Pikku kilpureiden ja kävelijöiden kilkatus ja kalkatus

Historiallinen hetki käy kun tulevana sunnuntaina pelataan pitkästä aikaa 1500 pisteen peli 40k:ta peliporukassamme. Itse olen ajatellut seuraavan tyylistä hullluttelulistaa. Jäätävä määrä pieniä ja heiveröisiä ajoneuvoja ja sotakävelijöitä. 

HQ
Big Mek /w Kustom Force Field, Burna, Cybork body, 'Eavy armour = 120p
Big Mek /w Kustom Force Field = 85p

TROOP
30 Shoota boyz: Power claw Nob, bossbole, 3 Big shootas = 235p
11 Slugga boyz: Power claw Nob, bossbole + wartrukk = 141p
11 Slugga boyz: Power claw Nob, bossbole, 'eavy armour + wartrukk, reinforced ram = 151p
11 Grots + Runtherd, Grabba stikk = 43p

FAST ATTACK

3 Buggies: 3 Twin-linked Rokkit launchas = 105p
3 Buggies: 3 Twin-linked Rokkit launchas = 105p
3 Buggies: 2 skorcha trakks, 1 Twin-linked Big shoota = 110p

HEAVY SUPPORT
3 Killer Kans: Grotzookas = 135p
3 Killer Kans: Big shootas = 120p
3 Killer Kans: Rokkit launchas = 150p

= 1500p


Miksi näin paljon ajoneuvoja?
Koska:


keskiviikko 29. joulukuuta 2010

Tavoitteena Dread Bash

Tajusin etten ole esitellyt listaa johon alustavasti pyrin, ennen muualle harhailua. 1500 pistettä näyttää tällaiselta.

Laittelen vähän värikoodeja yksiköistä niin tiedätte missä mennään figuuritasolla.
Koodi sininen = valmis/lähes valmis
Koodi vihreä = koottu
Koodi punainen = kokoamaton/ostamatta


HQ
Warboss: Klaw, cybork body, attack squig, shoota/skorcha, bike = 155p
Big Mek: KFF, burna, cybork body = 115p

ELITE
10 lootas: 150p (8 kpl valmista, 1 koottu, 1 kokoamatta)

TROOP
Deffdread, 2 big shootas = 85p (melkein koottu. ;)
20 Shoota boyz: 2 big shootas = 130p
30 Slugga boyz: power claw nob = 215p
10 Grotz = 40p

FAST ATTACK
3x rokkit buggies: 105p (1 koottu, 2 kokoamatta)

HEAVY SUPPORT
3 killer kans: rokkit launchas: 150p
3 killer kans: grotzookas 135p
3 killer kans: big shootas 120p (1 valmis, 2 koottu)

= 1500p

Elikkä hirveästi ei loppujen lopuksi edes tuohon  1,500:aan pisteeseen olisi matkaa figuureissakaan. Olen pienemmissä peleissä todennut kanit pelityyliini toimiviksi ja pidän tekemistäni kani-figuureistani tosi paljon.

Kommenttia?

maanantai 29. marraskuuta 2010

750 pistettä Sinisiä Sieniä

Laitetaanpas yleisön tarkasteltavaksi sunnuntain pelissä kokeiltu 750 pisteen listani. Pelasimme 2vs2 pelin, jossa olin kaaoksen puolella tyranideja ja eldareita vastaan. Peliparit peruistuivat arvontaan, täysin ajattelematta fluffiongelmia. Pelasimme kokeilumielessä mielenkiintoisen The Dividing Line-tehtävän, joka on suhteellisen uusi julkaisu GW:ltä. Kenttää jakava voimakenttä oli jännä lisä peliin. Päivitykseni ei ole kuitenkaan raportti kyseisen pelin kulusta, vaan pohdiskelua käyttämästäni listasta. Uskon että jokin toveribloggaajistani, pistää taistelureportaasia kyseisestä pelistä. Vahva veikkaus ensimmäisestä reportterista on GT_OT.


Deffskull 750 pts

HQ

Warboss: Bike, Klaw, cybork body = 135p

ELITE
8 lootas = 120p

TROOP

20 shoota boyz: 2 big shootas = 130p
30 slugga boyz: power claw nob = 215p

HEAVY SUPPORT

3 killer kans: 3 rokkits = 150p

= 750 pts

Warboss meni str 10 klawillaan Eldarien Night Spinner-tankin, Jet bike-squadronin, sekä muutaman Warpspiderin lävitse. Kun lopulta kävi niin, että kentällä ei ollut enää Eldareita, joita kurmottaa, Warboss laittoi kahvasta syöttöä ja hurautti pelialuetta jakavan voimakentän lävitse tyranidien valtakuntaan contestoiden yhden objektiven termagaunttien hallusta tappaen sittiäiset. Kaiken kaikkiaan 135 pistettä maksava vihernahka oli mahtava tappokone. Jäi vain harmittamaan, että olisin voinut nipistää listan muista osioista vähän pisteitä vaikkapa attack squigiin ja shoota/skorchaan. Bossiin voinee jatkossa satsata vähän enemmänkin. ;) Tämä oli ensimmäinen kerta kun pääsin mopoilevaa bossiani ulkoiluttamaan, ja täytyy sanoa olevani tyytyväinen. Tulee varmasti käytettyä jatkossakin!

Lootasien ryhmän pienuus arvellutti alussa. 8-päinen yksikkö, joka kestää saman verran kuin normipojatkin, tuntui todella heikolta valinnalta. Vastustajalla ei ollut vain hirveästi aikaa tulittaa lootaseita, kun samaan aikaan 50 tavallista boyzia hohkasi kohti toisaalla. Lootasit saivat olla melkein koko pelin rauhassa, ja hätistivät jalkaväkeä ja tankkeja tasapuolisesti vuorosta toiseen. Yksikkö teki myös ratkaisevalla hetkellä loven voimakenttään, päästäen Warbossin siitä lävitse. Go Lootaz!

Slugga ja Shoota boyz tekivät juuri sitä mitä odottaa saattoi. Saivat minut heittelemään lähes mekaanisesti valtavan kasan noppia lähitaistelussa ja ampumisvuorolla, yay! Näitä lisää. Oletettavasti jokainen vastapelurinikin suosittelee näitä otettavan enemmän. _b

Killer kanit, nuo örkkiarmeijan kävelevät maalitaulut, saivat imettyä itseensä tulta pois aina niin tärkeistä normipojista. Killer kanit eivät saaneet palkintokaappiinsa tällä kertaa mitään, mutta niiden läsnäolo tuntuu saavan aina kivasti huomiota vastustajan tulelta. Näiden rooli armeijassa tuntuukin vakiintuneen tulimagneetin ja liikkuvan coverin välille. BS 3 ja rokkit launchat samassa yksikössä ovat kuitenkin hyvä AT-tulitustakin ajatellen, tuntuu vain etten osu näillä tuosta paremmasta stat-arvosta huolimatta yhtään sen paremmin.



keskiviikko 24. marraskuuta 2010

Herkkusieniä Cheddar-täytteellä

Aika aloittaa katselmus 40k-universumiin. Mikä olisi parempi tapa aloittaa kuin paneutumisella armeijalistan kokoonpanoon?

Olen pelannut 40k:ta 3. sääntölaitoksen julkaisusta lähtien, enemmän ja vähemmän aktiivisesti. 5. laitos on mielestäni tähän mennessä onnistunein laitos mitä olen pelannut. Parhaiten sisäistää 40k:n säännöt kun laittaa ne hirveästi logiikkaan nojaavat aivot sinne hattuhyllylle ja hyväksyy sen tosiasian, että virtaviivaistetut ja ei aina niin loogiset säännöt palvelevat nopeaa ja kivaa pelikokemusta paremmin, kuin yltiöpäinen realismin tavoittelu. Noh, mennäänpäs kuitenkin jo siihen itse aiheeseen eli 500 pisteen armeijalistaan.

HQ
Weirdboy 55p

TROOP
20 shootaboyz: 2 big shootas = 130p
25 sluggaboyz: power claw nob = 185p

HEAVY SUPPORT
1 killer kan: rokkit launcha = 50p
1 killer kan: big shoota = 40p
2 kannons: 40p
= 500 pts


Kuvassa 5 kpl listaan kuulumatonta slugga-poikaa
  Tällainen kokoonpano minulta löytyy lähes valmiina myös kaapista ja se on tähän mennessä voittanut jokaisen pelinsä (yht. 3 kpl), johon se on ottanut osaa. En ainakaan myönnä olevani mikään maksimoitua tehokkuutta havitteleva pelaaja. En käy turnauksissa, en havittele palkintoja. Määrittelisin itseni enemmänkin fluffipelaajaksi, joka ei kuitenkaan siedä täysin rikkinäisiä yksiköitä listassaan. ;)

Weirdboy on kaikessa nerokkuudessaan erittäin viihdyttävä. Se on kuin sottainen sisäsiistiksi opettamaton vesikauhuinen koirapentu. Koskaan ei tiedä ketä se puree tai mihin se kusee.
Troopissa on vain vellova massa. Olen maustanut kuitenkin tylsältä näyttävän Troop-osion kivan näköisillä figuilla. Näistä lisää jatkossa blogissani.

Heavy Supportissa onkin sitten tämän listan tyyli ja komeus. 2 erikseen deployattavaa killer kania ainakin näyttävät kentällä talsiessaan komeilta. Harvoin kuitenkaan saavat mitään aikaan. Toiminevat ehkäpä jonkinlaisena peloitteena vastustajalle.
Kannonit eivät ole urallaan saavuttaneet vielä hirveästi mitään, mutta pysyn positiivisin mielin näiden suhteen.

Kommentointi tietysti suotavaa, jos jotain mieleenne tulee.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...