Näytetään tekstit, joissa on tunniste Figuuri- ja askarteluliikkeet. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Figuuri- ja askarteluliikkeet. Näytä kaikki tekstit

tiistai 29. huhtikuuta 2014

Verkko-Eksklusiivi - Ensitilaus GW:n uudesta nettikaupasta

GW julkaisi uudet kotisivunsa ja siinä yhteydessä sivuille pongahti myös tällainen Space Marine-komentajafiguuri. Figuuri tulee tilaukseen kaupan päälle jos tilaa 80 eurolla. Tämä on varmaan ihan mukava promokampanja GW:lle testata uuden sivuston toimivuutta ja saada ihmiset kokeilemaan, minutkin se näköjään sai. Asevalinnat figuurilla eivät ole mitkään mainioimmat pelaamisen kannalta, mutta figuuri on uskollinen yhdelle GW:n vanhalle skulptille. Mielestäni mielenkiintoinen modernisointi kuitenkin säilyttäen vanhan figuurin henki hyvin. Tällaiset julkaisut kiehtovat aina itseäni. GW:n sivuilla on jonkin verran sälää, joita on hankalampi saada tilattua paikalliseen kauppaan, joten tämä oli hyvä hetki kokeilla uuden sivujen toimivuutta.

Jo postipaketin kannessakin oli maininta, että nyt GW:n mukaan paketissa on jotain erikoisherkkua.
Kuplamuovivuorauksen alta löytyi tilaukseni +  web-exclusive-figuuri  ja jokin outo kirjekuori. Henkilökohtainen kirje minulle? Gw rakastaa sittenkin minua?!
Kirjekuoresta aukeaa täysvärinen kartonkikortti jossa on kuva toisesta Web-Exclusive -kapteenista. Takapuolella on kiitosta tilaamisesta ja nettiosoite minkä takaa figuurin osio sivustolla aukeaa josta sen voi koodin avulla lisätä koriin hintaa 25e (karsea hinta, mutta toki linjassa muiden muovisten SM-sankareiden kanssa).

Tilauksen mukana tulleen figuurin kannessa lukee 1/2, kortissa taas 2/2. Lisää ei todennäköisesti ole tulossa.
En ole aikoihin tilannut mitään GW:ltä suoraan. Värittömyys Citadel -paketeissa yllättää joka kerta. Eihän tuossa sinällään mitään väliä kun se sisältö on sitä mitä pitääkin, mutta vähän kyllä parempi mieli niistä värikylläisistä paketeista tulee kun niitä nostaa kaupan kassalle.
Maksoin tilaukseni Paypalilla ja GW ilmoitti sähköpostiin tuotteiden postittamisesta seuraavana päivänä.  Tavaran tulossa kesti oudosti jopa pari viikkoa. Pääsiäinen on voinut vaikuttaa toimitukseen. Tavallisesti GW lupaa tilausten saapuvan 3-5 päivän sisällä.

En muista mitään pahaa sanottavaa vanhasta GW:n nettikaupastakaan mitä itse tilaamiseen tekoon tuli. Ehkä se oli aavistuksen sekavampi ja muistan joskus PayPalilla maksaessa tilauksen jääneen johonkin muutaman päivän limboon ennen kuin tilaus lähti. Itse pidän tästä uudesta kaupasta enemmän. Tilaus oli helppo kasata ja kaikki sujui täysin ongelmitta. Voisiko laittaa ainakin Porissa usein kuultavan "Perus-GW"-heiton tähän kohtaan?

Osa harrastajista saattaa mieltää varmaankin tällaiset erikoisfiguurit ja web-exclusivet rahastukseksi, mutta itseni nuo ainakin veivät mukanaan surutta ja en häpeä myöntää sitä. :D
- Nimimerkki kasaa seuraavaa tilausta johon sisällyttää toinen Web-Exclusive.

maanantai 24. helmikuuta 2014

Vaihtoehtoisia SM Centurion-figuureita!

Kiinnostaako Centurioneiden peluuttaminen Space Marineilla mutta GW:n viralliset figuurit eivät miellytä silmää? Ehkäpä tässä ratkaisu? Puppetswar on ensimmäinen puolalainen figuurilafka johon aikoinaan törmäsin. Olen tehnyt ko. kaupasta arvostelun jos toisenkin, niitä löytää varmasti tuolta oikean laidan tunnisteista "Figuuri- ja askarteluliikkeet"- ja "Ensiostos"-otsakkeiden alta jos itse kauppa on vielä kysymysmerkki.

FanFluff: Salamander Assault Centurion XM-1 -panssarit valmistautuvat kenttätesteihin. Huhuja kulkee näistä panssarityypeistä suuntaan ja toiseen. Jotkut sanovat, että ne ovat vain vastaavanlaista STC-kaavaa noudattava vanhan ajan teknologiaa, kuten ns. perus-Centurion-panssarikin. Toiset esittävät väitteitä, että Salamander Chapterin teknologiaexpertit ovat saattaneet jatkojalostaa alkuperäistä Centurion-designia, pöyristyttävää jos tämä on totta!

Eli mitä ylläolevassa kuvassa olevat figuurit ovat? Kyseessä on kitbashaus GW:n omista Centurion -osista ja muista bitseistä ja figuurin päärunkona on käytetty Puppetswar.eu -kaupan Rippereritä

5 Ripperiä kustantaa Puppetswarilta nykyään 29,00 EUR. Mukana ei baseja.


Vaikka yleinen mielipide lieneekin, että GW:n Centurionit ovat yksi rumimmista jutuista mitä firma hetkeen on puskenut ulos. Itselläni on vähän kaksijakoinen mielipide. Ampuvat Devastator Centurionit ovat mielestäni näyttävän näköisiä ihan sellaisenaankin. Pidän myös valtavasti Assault Centurioneitten kallioporista. Lähinnä noissa figuureissa itseäni ärsyttää että miten sellainen köntys kykenee minkäänlaisiin lähitaisteluliikkeisiin varsinkin sellaisten jättiporien kanssa? En nyt siis väitä että nämä omat versioni olisivat mitään ketteriä ninjoja mutta ehkä edes pikkuriikkisen näyttävät siltä että kykenevät taipuisampiin liikesarjoihin?

 Minulla on pari pakettia GW:n omia centurioneita, joista on tarkoitus tehdä ampuvia versioita aikanaan (konversioita ja villiä kitbashausta näissä myös tietenkin!). Centurioneista jääkin sitten kätevästi yli nuo kallioporat ja heidän ampuma-aseensa jotka käytin tähän projektiin. Lisäksi hommasin brittiläisistä bitsikaupoista itselleni lisää Centurioneitten Hurricane bolter-piippuja, sekä pakoputkia jotta saisin sitoutettua vaihtoehtovalmistajan figuurit enemmän 40k-maailmaan.

Ryhmänjohtajana toimii Tech Marine, jotta hän voisi valvoa taistelun aikana panssareiden suorituskykyä kenttäolosuhteissa. Tähän asti menestys ei ole ollut huikeaa johtuen Invun puutteesta (köh).
Gw:n terminaattorikädet, Centurion kallioporat, Twin-linked meltagun ja FW Assault Launcher, siitä on vaihtoehto-Centurion tehty.
Lisäksi selkämykseen olen laittanut Centurion pakoputket.
Hurricane Bolter on tehty GW:n Centurioneiden Bolter -piipuista sekä SM tank accessory Storm Bolterista. Kaikki aseet Servo-Armeissa on magnetisoitu.
Tällä hetkellä maalausinto on kiinni muissa projekteissa. Hirveästi nämä muut eivät tarvitsisi enää jotta koko ryhmä olisi valmis.
Kun näin Ripperit jokunen kuukausi sitten puolakaupassa, tiesin heti mitä niistä konvertoin. Ripperit eivät ole yhtä korkeita kuin GW:n Centurionit. Olisin fiksuna ottanut kokoerokuvaa mutta nyt unohtui. Ne ovat kuin kookkaita ja paremmin panssaroituja GW:n terminaattoreita . Käyttämällä Rippereden omia käsiä tuollaisina "Servo-arm"-ulokkeina figuurin selässä sain mielestäni kurottua kokoeroa umpeen entisestään. Puppetswarin mukana ei tullut mitään baseja, mutta Ebaysta löytyi 50mm pyöreitä baseja 10 kpl vajaalla 8 eurolla posteineen.

Okei, olen nysvännyt siis kasapäin erilaisia osia ympäri internettiä, tuliko se edes loppujen lopuksi edes paljon halvemmaksi kuin jos olisi ostanut vaikka 2 pakettia GW:n centurioneita?

No kyllähän se tuli:
  • 5x Rippers ála Puppetswar - 25,00 EUR (kun tilasin muutama kk sitten, nyt hinta noussut)
  • 50mm baset Ebaysta - n. 8,00 EUR
  • Venerable Dreadnought irtopäitä Ebaysta, n. 6,00 EUR
  • Centurionin pakoputkia, hurricane bolttereita yms. - n. 20,00 EUR
  • Muut osat aikalailla ns. ylimääräisinä bitsiboxista

Suosittelen Puppetin Rippereitä jos bitsiboxisi on tulvillaan esimerkiksi lascannoneita, heavy bolttereita tai sinua ei esim. pelota etsiä GravCannoneita irtonaisina käytettynä/bitsikaupoista. Assault Centurioneita ei varmaan kukaan muu yritäkään käyttää kuitenkaan vakavalla naamalla.

maanantai 17. helmikuuta 2014

Työpöydän päivitys: Maalit riviin ja telineisiin!

Tiedä mitä taas sanoisi. Puolalaiset onnistuvat yllättämään figuharrastajan aina uudestaan ja uudestaan. Tällä kertaa myymälänä on HobbyZone.pl

Kauppa ei ole mikään tyypillinen tapaus Puolasta: "hei, me osataan skulptata pirun hyvin joten tehtiin vaihtoehtofiguja sulle huomattavasti halvempaan hintaan" vaan "hei, me tiedetään että jotkut tuskailee työpöydän järjestelyiden kanssa, joten tässä maaliräkkejä naurettavaan hintaan".

Monelle ensiostos-bloggauksiani lukeneelle tämä alkaa olemaan varmaankin jo toistoa, mutta: ostokokemus HobbyZone:sta oli hyvin tavanomainen kuin muistakin alan nettiputiikeista. PayPal toimii kätevänä maksutapana ja tilauksesta sain vahvistuksen sähköpostiini. Hobbyzoneen voi luoda käyttäjätilin ja sieltä voi seurata vanhoja tilauksiaan ja päivittää osoitetietojaan yms. kyllä te nää jo tiedätte.

Hobbyzone postitti ripeästi. Tuote oli itseasiassa postissa jo muutaman tunnin päästä siitä kun olin tilaukseni tehnyt päiväsaikaan. Luonnollisesti toisen kerran tilatessani ilta-aikaan, postitusilmoitus oli tehty sähköpostiin heti seuraavana päivänä. Kuriiri toi tavarat seuraavalla viikolla tilausksesta.

Telineiden kokoamisen jälkeen nykyinen työpöytäni on tämännäköinen:


2 kpl Hobbyzonen Large Paint Stand-telinettä 25mm (vallejo) ja 35mm (GW) kokoisille purkeille.

Sivustolta voi tilata kahta eri kokoista reikää maalipurkeille. Osat sopivat ristiin joten on mahdollista yhdistää samaan telineeseen eri maalipurkin aukkoja.
Työpöytäni etualalla on ns. 1. luokan maalit. Värit joita käytän usein ja paljon.
Pöydän kulmaan sitten vähemmällä käytöllä olevat ns. 2. luokan maalini, sekä vallejon pigmentit.

Kaikki HobbyZonen tuotteet sivustolla näyttäisi olevan tehty vanerista ja ihan riittävän kestävästä sellaisesta. Eivät nämä päälleistumista kestä materiaalivalinnasta johtuen, mutta käyttökohteessaan täysin riittäviä. Tuotteet toimitettiin siististi kuplamuoviin käärittynä ja kasaamattomina. UPS-kuriiri toimitti tuotteet kotiovelle 15 euron kuluilla. Kahdelle tällaiselle maaliräkille kertyy siis hintaa toimituskuluineen noin 45 euron verran. Mielestäni kohtuullista.

Plussana telineissä on kyljissä myös pienet aukot kädelle, jotta nostaminen pois pöydältä olisi helpompaa. Arvostan ominaisuutta sillä maalauspöytäni toimii myös aika-ajoin pelipöydän puolikkaana. Lisäksi jos kasaat telineen oikein, maalipurkkien paikat on rivitetty niin että kaikkien etiketti näkyy vaikka purkkeja on useita toistensa takana. Fiksusti suunniteltua mutta yksinkertaista!

Kuten kuvateksteissä jo mainitsin, eri kokoisten maalipurkkien telineet sopivat keskenään ristiin. Ostaessa useampia räkkejä, voit kasata siis itsellesi mieluisesi kokoonpanon. Kaupan sivuilla on myös maininta että tilauksen yhteydessä voi halutessaan mainita millaisen kokoonpanon haluaa räkilleen. Ei ole siis pakko ostaa kahta telinettä pystyäksesi sovittamaan erilaisia maalipurkkeja telineeseen. :)

tiistai 29. lokakuuta 2013

Ensiostos: Spellcrow.com - Vaihtoehtoisia Gravguneja

Vaihtoehtovalmistajien luvatusta maasta Puolasta löytyi itselleni yksi uusi tuttavuus, 


Puolasta tuntuu löytyvän monen moista pikkufirmaa, kuten esimerkiksi Maxmini.eu ja Puppetswar.com. Kaikkien firmojen tuotevalikoimaille yhteistä ovat ilmiselvät vaihtoehto-osat ja figuurit Gamesworkshopin vastaaville.

Salamander-osia, muita SM-osia ja yksi figuuri mahdollisesti Mordheim-pelin puolelle.
Spellcrowista tilaaminen on hyvin samanlainen kokemus kuin monesta muustakin fiksusta pikku figufirmasta. Paypal-tililtä tilaus maksuun, välitön ilmoitus rahan siirtymisestä ja muutaman päivän sisällä ilmoitus, että tavara on postitettu. Spellcrow oli tässä erittäin nopea ja tavara postitettiin heti seuraavana päivänä maksusta. Tavara löysi luokseni tasan viikossa. Siedettävä aika Euroopasta.

Lannevaatteita liskon nahasta.
Olkasuojuksia Space marine-koossa.
5 torsoa suomumaisilla lisäsuojuksillla.
 
GW:n Gravgun kokovertailuna.


















Liskomaisia meltagun-vastineita.


Naissoturi pitkästä aikaa ilman tissivakoa tai paljasta pintaa. Tämän neidon voisi kuvitellakin koluavan Mordheim-kaupungin raunioita tovereidensa kanssa...


... vaikka naiskauneus onkin hieno asia miniatyyrikoossakin, tuo vako viitan helmassa menee jo itselläni hieman yli. Ei mistään silkkiä paksummasta tule noin selvästi muotoja esiin. X)

Spellcrow yllätti positiivisesti muutamalla ilmaisnäytteellä.

Näköjään ilmaisosissa oli otettu huomioon myös ostoskorini sisältö. :)
Osien tai Figuurien laadussa ei ole mitään nokan koputtamista. Pikkuputiikit joista olen tilaillut, tuntuvat kaikki näkevän vaivaa, että asiakas saa maksamastaan laatua vastineeksi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...