Näytetään tekstit, joissa on tunniste Imperial Knight Army. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Imperial Knight Army. Näytä kaikki tekstit

maanantai 27. huhtikuuta 2015

Lisää Imperial Knighteja! Vanhan Projektin viimeistelymietteitä.

Voi ei, en tiedä mitä tästä videosta ajattelisi. Haukon tietysti henkeäni, mutta samalla harmissani totean, että omat ritarini eivät ole lähimaillekaan niin valmiita kuin kuvittelin.




Ehkä pitää elvyttää tämä proju.

15. toukokuuta 2014 olen luvannut tämän olleen kurinalaisuuden ja suunnitelmallisuuden projekti, sniff. GW puskee melkein tasan vuosi myöhemmin uutta matskua, joten nyt viimeistään on aika viimeistellä ritarit.

Tässä muutama palanen menneistä päivityksistäni:

Ritarit kävivät touhuilemassa Orivedellä turnauksessa 2014.
Porin Kaupunginkirjastolla tahittiin tällaisella kokooonpanolla Lautapelipäivänä 2014.
Detaljeja "Crimson Commander"-ritarista.
Tämä kilpi menee ehkä vielä vaihtoon. En ole tyytyväinen toteutukseen.
Knight Senechal "The Avenger"-kypärä
Starttikuva 15. toukokuu 2014
Konversioita on tullut tehtyä kaikenlaista.
Baseihin on panostettu.
Tämä postaus oli vähän tällainen sekava elvytyskirjoitus. Tarvitsee laittaa kynäruisku tulille ja sutien karvat suoriksi. Itselläni on sellainen olo, että näiden valmiiksi saattaminen ei ole vaikeaa, sillä kaikki ritarit ovat enemmän tai vähemmän valmiita jo muutenkin. Pieniä detaljeja ja efektejä puuttuu sieltä täältä.

keskiviikko 17. syyskuuta 2014

Imperial Knight Army: Punainen Komentaja



Pikku hiljaa edetään tämän biisin turvin eteenpäin. Ritareiden maalaus on edennyt nyt siihen vaiheeseen, että pitäisi saada jokainen yksi kerrallaan yksityiskohdillaan eteenpäin. Tämän kuvan Ritarinhan teemana oli CMX:n biisi Punainen Komentaja.
En ole mikään yltiömäinen CMX-fani muuten, mutta Talvikuningas-levy on sen verta vaikuttanut minuun, että näillä mennään. Ja kyllä, tiedän että Logon viivat eivät ole linjassa, mutta näyttää mielestäni ihan hyvältä noinkin. :)
Punaisen komentajan kertosäe power fistiin kirjattuna. Vielä pitää loppu fisti viimeistellä.


maanantai 21. heinäkuuta 2014

Total Cup 2 -voitto






Ritarit ovat edistyneet huomattavasti viime kuvista, mutta vielä on työtä jäljellä. Turnausvoittoa enemmän vielä mieltä lämmitti että kanssapelaajat äänestivät ritariarmeijani päivän parhaaksi. :)

tiistai 15. heinäkuuta 2014

The Star Spangled Noble

Sunnuntain deadline painaa sen verta päälle, etten ehdi bloggailemaan ylimääräisiä. Tässä tiiseri. Ritarit olisi tarkoitus siis saada jonkinlaiseen kuosiin sunnuntaihin mennessä. Ei toki missään nimessä valmiiksi mutta noh "kuosiin", siten että kehtaa esitellä kentällä.

The Star Spangled Noble


keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Crimson Commander - Knight with Power fist


" Ja vanhin on kaikista Maltan Hiram
komentaja punainen, hän
tuntee schwartzschildin kehien salat
ja neutronitähdet ja kefeidit
hänen reittejään matkaamme salatuita
kuin haamuina avaruuksien
me iskemme syvään pian kadoten taas
joskus pelkokin meitä kavahtaa "

Aika esitellä Neljäs ritari: Crimson Commander. Innoitus ritarin varustamisesta power fistillä lähti ihan tästä tutorialista. Myöhemmin jälkikäteen tuosta nyrkkiajatuksesta ammensin sitten CMX:n huikean scifilevyn, Talvikuninkaan teemaa. Lähinnä vain väriteema tulee ottamaan vaikutteita tästä videosta ja laulunsanoista.

Sormet ovat paloiteltuja teelusikan varsia. Varsien alla on aikaisemmassa bloggauksessa näkyneitä sprue-pätkiä.
"Pultit" ovat pieniä koristehelmiä jostain askarteluliikkeestä. Helmet ovat valmiiksi puolikkaita, joten mitään halkomista tai muuta kikkailua ei ole tarvinnut tehdä.
" Sulkee luomettomat silmänsä, avaa komposiittinyrkkinsä, ja pientä valkeaa kiveä, hän hieroo ja hymyilee hiljaa." - nämä sanat tulivat mieleen, ja päätin nimetä ritarin Crimson Commanderiksi. Väriteema tulee olemaan punavoittoinen ja todennäköisesti vähän luunväriä ja mustia ruutuja.






tiistai 24. kesäkuuta 2014

Imperia Knight Tactical Objectives - Epic 40k knights

7. laitoksen pelejä silmällä pitäen olen tehnyt Imperial Knight -armeijalleni kuusi objektiivia. Numeroin ne myös yhdestä kuuteen uusia sääntiksen skenaarioita ajatellen. Olen ajatellut tekeväni jossain vaiheessa myös yksityiskohtaisempia ns. "minidioraama"-objektiiveja, mutta nämä "ensi hätään" kyhätyt saavat palvella varsinkin mahdollisessa turnausympäristössä.

Epic Knighteja jotka maalattu kultaisiksi, washattu violetilla ja sen jälkeen käytetty sitä GW:n uutta textuuri "hapatus"-maalia jonka nimeä en juuri muista.
Pikku kilpi on Grey Knighteilta ja siinä on roomalaisittain numerointi, vastaavasti kiekkoa kiertää myös numeroinnit arabialaisittain. Vähän musta washi livennyt tuossa kulmassa, mutta asia korjataan illalla. Muuten koen, että nämä ovat "valmiita".


maanantai 23. kesäkuuta 2014

Kostajan kilpi

Kostajan kilpi, pohjamaalaus kynäruiskulla. Masking teipilla ja lyijykynällä hahmottelin viivoja ja ympyröitä. Suurin osa tähdestä ja ympyröistä tuli loppukädessä maalattua ihan sudilla, kun tuli sellainen olo, että kynäruiskun kanssa kikkailu olisi vaan hidastanut nopeuttamisen sijaan.

Yksi sakara on liian lyhyt ja pitää vielä muutenkin korjailla kilpeä.
kaikkien naittien suojukset menossa ruiskun alle.

perjantai 20. kesäkuuta 2014

Ritariedistystä

Nopea pikabloggaus. Naitit ovat edistyneet. Niin sanotut "exoskeleton"-osuudet ovat nyt metallisia. Sävytys jatkukoon. Tiedän tiedän, en edes ole esitellyt vielä kaikkia naitteja yksitellen, mutta se saa vielä odottaa. ;)

Hyvää juhannusta kaikille lukijoille ja kanssamaalareille!  Tällä kertaa viettämässä kaupunkilaisjuhannusta askartelupöydän ääressä. Ei ehkä sosiaalisin valinta ystävien kannalta, mutta saanpahan kerrankin jotain aikaan. :D


Dem Shiny bits!

torstai 5. kesäkuuta 2014

Imperial Knight Army: Ghost Rider of the 41st Millennium

Seuraavana esittelyssä projektinimi "Ghost Rider"

My name is Nicholas and I have come to rattle your Cage! Get it?
Khornen super heavy -kirves josta veistetty pahimmat piikit ja nuolenpäät pois. Stubberin ja kilven tilalla on kuplavolkkarimaiset ajovalot. You like? Pitää vielä tehdä jonkinlanien Heavy Stubber-ratkaisu jonnekin muualle. Haluan kaikesta muutoksesta huolimatta figujen olevan suht Wysiwyg. :)
Yhdestä Knight-kasvonaamarista on helppo tehdä kallon muotoinen kun vähän leikkelee "alaleukaa" pois.



tiistai 3. kesäkuuta 2014

Imperial Knight Army: Alisa - Double Reaper Chainswords

Toinen maalausta odottava ritari kantaa projektinimeä "Alisa" (Tekken-hahmon mukaan). Kaksi Reaper Chainswordia figulla ei toki tuo pelillisesti mitään lisää napille, mutta tässä kohtaa varmasti monelle on selvää että teen näitä konversioita ihan muista kuin tehosyistä. ;)

Thermal Cannon saa palvella ritaria olalta käsin. Ajattelin, että ritari on uhrannut helpommin liikuteltavan ampuma-aseen parantaakseen lähitaistelukykyään. Nythän tykin piippulinja on lähinnä koneen keskiruumiin suunnaan armoilla, helposti liikuteltavan käden sijasta.

Valmiina ottamaan hirviön isku ja vastaamaan takaisin.
Basessa on käytetty GW:n uuden kraateripaketin puolikas.
Peilasin kanisterit ja putket mahdollisuuksien mukaan toisinpäin. Vähän greenstuffia vielä niin hyvä tulee.

maanantai 26. toukokuuta 2014

Imperial Knight Army: The Avenger - Knight Seneschal

Armeijan Warlord-ritariprojekti kantaa nimeä The Avenger. Nimi saattaa tarkentua, mutta tähän mennessä tätä on kutsuttu siksi. Kuten nimestä voi arvata, on ritarissa lainauksia marvel-universumista.

The Avenger
Tämä ritari tulee päätoimisesti käyttämään Rapid-fire Battle Cannonia, joten ajattelin, että olisi mielenkiintoinen yksityiskohta laittaa molemmat heavy stubberit ritarin ruumiseen (toinenhan näistä oikeasti pitäisi laittaa tykkikäteen kiinni). Lainasin vastaavanlaisen "nänni"-tykin toiselta Knight-boksilta ja veistelin aseen peilikuvaksi toisistaan. Vasemman puolinen tykki on magnetisoitu, jotta saan sen tarvittaessa irti ja tilalle vaikka sen heraldisen kilven jos vaikka peluutan Thermal Cannon -loadouttia ja toinen heavy stubbereista on tällöin saatava pois.
Kaveri photobombaamassa taustalla.
Kostajalla on sahamiekan sijasta jättimäinen kilpi (joka käynee tästä huolimatta lyömäaseesta). Arvaatte varmaankin, mitä symbolia olen kilpeen maalaamassa? :) Kilpi on joku sattumalta sopivan pyöreä muovisuojus jostain elektroniikkapakkauksesta jota olen vahvistanut terrakottalla, greenstuffilla ja puuliimalla.
Tykkiin olen lisännyt  Leman Russ-tankin piipun extraksi, jotta siihen saisi tuon perinteisen näköisen "liekinvaimentimen".  Heavy stubberin tilalla tykkikädessä on lisäoptiikkaa.
"iron man"-henkinen arkkireaktori. Vähän pitää vielä hioa.

Tarkoitus on kasata kaikki viisi ritaria siihen pisteeseen, että ne voivat astua kynäruiskuvaiheeseen kaikki kimpassa.



maanantai 19. toukokuuta 2014

Viisi ritaria, viisi suunnitelmaa

Ritarit ovat kasausvaiheessa.
Ennen kuin napsasin ensimmäistäkään osaa kehikosta, skannasin kokoamisohjeiden kansisivun nihdin ja raa'asti painttia ja lyijäriä hyödynnellen olen tehnyt ns. concept art -tyylistä suunnittelua. Visiot selkeytyvät huomattavasti kun ne laittaa päästä paperille. Tässä vaiheessa kerrottakoon, että tekeillä ei ole siis mikään yhden ritarihuoneen osasto, vaan itseäni kiehtovat Freebladet enemmän. Tosin nämä eivät ole mitään yksinäisiä susia, vaan toimivat yhdessä. Kirjoittelen tarkemmin keksimääni fluffia aikanaan. :)

Kaikki nihdit tulevat saamaan osakseen paljon konvertointia, koska se on tämän harrastuksen mielenkiintoisin puoli itselleni.

Kolmen ensimmäisen ritarin alkuperäiset suunnitelmat. Osa näistä on vähän muuttunut ja tarkentunut. Lopuista julkaisen kuvia myöhemmin.
Ensimmäisen ritarin kasaus vei useamman tunnin, koska sen verta sälää ja moniosaisia kokonaisuuksia! Kun ensimmäinen nihti oli kasattu, loput menivätkin melko rutiinin omaisesti ulkomuistista. Napsailin kaikki tiettyihin ruumiinosiin kuuluvat palat irti kehikoista ja kertiskuppeihin. Näistä sitten yksi raaja tai kehonosa kerrallaan liimailemaan. :)
Ritareita ei tulla kasaamaan täysin vasta kun viimeisimmät maalausvaiheet on suoritettu. Kuvassa kaikkien aseiden magnetisointiprosessi menossa.
Stay tuned, for more. :)

torstai 15. toukokuuta 2014

Suurin itselleni asettama haaste tähän mennessä

Porissa tuhansista projekteistaan tunnettu Kardi lähtee taas uusille urille. Tällä kertaa mukana enemmän suunnitelmallisuutta ja kurinalaisuutta. Tämä projekti saatetaan loppuun. Vaikka henki menisi. Toivon, että paikalliset skeptikot kannustavat eteenpäin, eivätkä heitä vain vitsillä kuinka tämäkin jää harmaaksi ja puolivalmiiksi. :D

Tästä se lähtee..
Knights, have faith in your painter! You will have your colours!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...