maanantai 25. helmikuuta 2013

Kilpailutyö: Anti-hero and his Sidekick

Porin Pelikauppa julkisti pari viikkoa sitten maalauskilpailun jossa aiheena on "figumaailman sankarit".
Tänään 25.2. pelikaupalla on maalauskilpailun työn palautuksen deadline. Tällaiset kaverukset lähtevät koittamaan onneaan kisaan:

General Orkbatshov and his Sidekick Gremlin
Kuten lippu käskee. "Mob up! (you lousy gitz!)"
"Oi suuri ja mahtava hiisistöliitto..."
"Oi! I haz da biggest scarf, so I'm freezing in 'ere guddamn desert!"
Basessa lukee arvatenkin "Anti-hero and his Sidekick"
Power clawin kanssa operointi on suttasta puuhaa.


Sellainen nappi siitä sitten tuli. Työtä tehtiin aamuyöhön asti ennen deadline-päivää. Ihminen on tehokkaimmillaan viimisillä hetkillä palautuspäivää. Pätee ainakin minuun.

Töitä voi käydä äänestämässä kuka tahansa Porin Pelikaupalla kävijä, joten muistakaa käydä vaikuttamassa Porin figuskenen tapahtumiin! ;) Figuurit ovat esillä Pelikaupan vitriinissä pari viikkoa tästä päivästä. Kysykää myyjältä lisätietoa miten äänestäminen tapahtuu, kun en tiedä vielä itsekään. Äänestysaikaa siis pari viikkoa!

Oma työni lähtee kaupalle ihmeteltäväksi tänään iltakuudeksi.


/Edit: Figuuri on nyt kaupalla. Vakoilin kilvan osallistujalistasta, että osanottajia oli jopa 13 kpl. Sinne sitten valkkaamaan oma suosikkinsa huomisesta lähtien.

/Edit2: Näköjään myymälän vitriinissä on vain 11 kpl osallistumistöitä. Pari kilpailijaa jätti siis työn palauttamatta: 

11 työtä, kuka tahansa kaupalla saa äänestää, kuka voittaa? ;)
 





maanantai 18. helmikuuta 2013

"BANZAI!!" - Ensikynäruiskutus

Jokunen kuukausi takaperin aloin selaamaan internetsiä sillä silmällä, että ei perkele kylläpä kynäruiskun työnjäljessä on sitä jotakin. Katselin illasta toiseen kynäruiskusta maalausvideoita  ja hankintaoppaita. Olin myyty. Halusin lähteä tähän mukaan. Hartaan ja pitkän tutkimuksen jälkeen päädyin hankkimaan Tampereen Harrasteesta Badgerin kynäruiskun mallistosta Velocity-kynän Renegade-linjalta.
"BANZAI!"
Okei, joku saattaa muistaa, että olihan minulla sellainen halppiskiinalainenkin aikaisemmin, mutta kynän jälki riitti vain käytännössä pohjamaalaamiseen ja joihinkin vaatimattomiin "mutaefekti"-sävytyksiin. Kiinan kansantasavallan kynä on jo kuollut ja kuopattu. Se oli silti hyvä tapa oppia, mistä ei kannata aloittaa. Teen myöhemmin tarkempaa arvostelua uudesta hankinnastani, mutta tässä työnjälkeä ensimmäistä kertaa. Paljon on vielä uutta oppimista, mutta ensiyritykseksi olen itse iloinen jäljestä. Onko jollain kynäruiskukonkarilla jotain kehitysehdotuksia?:

Deathskull-kone, jossa Digitaalimaastokuviota ja kulumajälkiä kynäruiskun avulla. Maastokuvio on toteuttu sapluunan kanssa.
Myös aseiden piippuja on Vallejon gun metallin sutimisen jälkeen sävytetty ruiskulla.
Toinen puoli koneesta.
Alapuoli. Muuten tämä vehje olisi valmis, mutta kun laskeutumissuksi (?) puuttuu. :(
Lentäjä-ässä saa ohjata tuulilasin sivusta, koska näkyvyys olisi heikko sen takaa. Sävytin erittäin kevyesti kynäruiskulla lasin pintaa mustalla ja pyyhkäisin sormeni avulla lasin keskeltä maalit pois, että se näyttäisi kuin sitä olisi yritetty putsata.
Pilottifiguuri on muuten Puppetswarin tuotoksia.
Halusin kokeilla yhtä kikkaa kynäruiskulla: kohdistin tarkoituksella liikaa painetta ja maalasin liian läheltä luodakseni tuollaisia "valumia" bensatankin korkin ympärille. Onnistuiko?
Base on super nopeasti maalattu ensiksi ruskealla pohjamaalilla, jonka jälkeen sävytystä kynäruiskun mustalla ja sitten drybrushaamista ja paljon Vallejon Pigmenttejä.

keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Vulkan He'Stan valmis!

Armeijan johtohahmo, oma henkilökohtainen suosikkini on valmis! Noin viikon verran taisin tätä sutia iltaisin 2-5 h riippuen päivästä. Soijaa pukkasi. En ole koskaan joutunut maalaamaan liekkejä tai mitään tuliefektiin liittyviä asioita. En ole täysin tyytyväinen liekkeihin, mutta ns. ekaksi yritykseksi suoriuduin omasta mielestäni suht hyvin.

Ahjoisä Vulkan He'Stan
"Takomon rautakinnas" on tummunut käytössä.
Pää on Space marine mopoilijan pää johon olen lisännyt lisäoptiikkaa Stormtalon pilotin päästä. Tulikaari repussa on FW Salamander Dreadnoughtilta.
Basen metallilevyt on "ruostutettu" Vallejon pigmenteillä.
Kesaren mantteli. Osanen on Maxminin suomuviittasetistä.
Kun sadannen kerran luin Vulkanin säännöt ja varustelistan Codexista, huomasin että hänellä on kaiken muun lisäksi ihan perus bolt pistol. Tästä innostuneena aloin keksimään omaa fluffia hänen pistoolilleen. Bolt pistol on vanhemman ajan Umbra-mallinen pistooli, jonka hän on muokannut ampumaan pursketulta. Pistoolin nimi on "Umbra Raffica" italialaisen 93R-sarjatulipistoolin mukaan.
Vulkanin keihäs

WIP-kuvia Vulkanista täällä. Noissa keskeneräisissä kuvissa on vielä itse äheltämäni suomuviitta Intant moldia hyödyntäen. En ollut viittaan tyytyväinen ja päätin turvautua ammattiapuun ja tilata Drake-viittoja Maxminiltä.

Omaksi huvikseni laskin figuurin osat ja niitä on yhteensä 26 kpl (en laskenut basea, enkä Airsoft-aseen hammasratasta.)

Osalista on:
1x Forgeworld Salamander dreadnought fiery top arc
3x Forgeworld Salamander brass icons
1x Forgeworld Salamander shoulder pad
1x Puppetswar Bionic leg
1x MaxMini Drake Scale Cloak
2x CSM Tank sprue gun nozzles
1x SM Marine bike head
1x Stormtalon pilot head
1x SM Company champion shoulder pad
1x SM Command Squad apothecary Narthecium
1x SM Assault Terminator thunder hammer hand
2x GK Grey Knight spear
1x GK Grey Knight Storm bolter hand
1x SM Tactical Squad Frag grenades
1x SM Tactical Squad torso
1x SM Tactical Squad Backpack
1x SM Assault marine legs
1x SM Assault marine Krak grenades
1x SM Old "Umbra" bolt pistol
1x IG Cadian flamer
1x IG Chimera extra armour
1x Ork Nobs loin armour cloth



tiistai 15. tammikuuta 2013

Miniarvostelu: DA Terminators -boksi, bitsitaivas

Joulun odotus, uuden vuoden juhliminen, uuden vuoden masennus, syntymäpäivät, opinnäytetyön aloittelu. Siinä muutama syy miksi on ollut taas niin tolkuttoman pitkä tovi kun täällä päässä olisi tapahtunut jotain figujen saralla.

Jos kokeillaaan taas. Edelleen on keräilty harmaata uutta muovia lisää nurkkiin, vaikka tuhat ja yksi projektia odottaa ottajaansa jo valmiiksi työpöydällä. (Lähipäivinä tulee kyllä valmistakin matskua blogiin!)

Kuva GW:n sivuilta.
Ostin uuden DA Deathwing boksin. Aluksi 45 euron hintalappu pelästytti luotaan ja kauas, mutta hetken selailtuani internetin kuvia tajusin että paketissahan on vaikka mitä. Paketissa on osat kolmeen eri kittiin: Da Deathwing Command Squad-, Deathwing Knights- ja Perus Deathwing-figuureihin. Tämä tarkoittaa sitä, että vaihtoehtoisia käsiä, päitä, lannevaatteita sun muita on paljon. Hinta ei kuulostanut enää niin pahalta, vaikka yhä se on korkeahko.

Mukana tulee 5 terminaattorin ruumista joille on jokaiselle kaksi vaihtoehtoista etuosaa kaapumaisempi "Knight"-etupanssari hupullisine päineen ja paljaammat etupanssarit, sekä kypäräpäät Command squad- ja Perus Deathwing-käyttöön.

Muita mainittavia osia:
  • Kaikki termujen raskasasevaihtoehdot: Cyclone Missile Launcher, Heavy Flamer, Assault Cannon ja vielä mielenkiintoinen uutuus, Plasma Cannon
  • Yksi Thunder hammer -käsi (Vaivainen yksi vasara? Julmaa GW! Julmaa!)
  • Yksi käsipari Lightning claweilla
  • Storm bolter-, Power fist- ja Chainfist-käsiä
  • Knightien nuija- ja kilpikädet
  • Command Squadin erikoisosat: Kahdenkäden kirves (Komea!), Lipputanko, Apothecaryn osat ja johtohahmo suurine miekkoineen ja Storm boltereineen
  • Pieni kaapuun sonnustautunut hahmo kantamassa miekkaa ja muuta pientä jännää bitsiä 
Nihdit ja pieni miekankantajahahmo. Kuva GW:n sivuilta.
Okei, En tietääkseni ole hurahtamassa Dark Angeleihin ja en ole koskaan tuntenut minkäänlaista sen suurempaa kiinnostusta heidän taustatarinaansa. Kitti on mielestäni hyvä ostos myös esim. Vanilja-mariinipelaajalle, koska paketissa tulee paljon mielenkiintoista ja käyttökelpoista kamaa jos vain jaksaa nähdän vaivan raaputtaa pahimmat DA-viittaukset ja koristeet osista pois.

Plasma Cannonia ei valitettavasti Vanilja-terminaattoreille saa, mutta on silti suuri houkutus käyttää kyseistä osaa johonkin projektiin. Thunder hammereiden vähyys paketissa varmasti kiukuttanee monia DA-pelaajia. Knightien nuijat sopivat oivasti Power mauleiksi kenelle tahansa lojalisti- ja kaaospoppooseen kuuluvalle, kunhan figuuri on tarpeeksi suuri, että se kantaa nuijaa uskottavasti. Oma henk. koht. suosikkibitsini paketissa on tuo kahdenkädenkirves (mikä nimi aseella lienee?)
Näen jo konversion valtavasta Lisko-thunder hammerista jota käsitellään kaksin käsin.. Kuva GW:n sivuilta.




maanantai 26. marraskuuta 2012

Lompakon laihennus mallia Tampereen reissu

*Huokaus*

Kirottu Puolenkuun Pelit ja heidän -20% tarjouksensa joka näköjään yhä jatkaa voimassaoloaan ainakin Tampereen liikkeessä. SM Megaforce... 20 pinnaa pois... tekee siis 160 euroa... olen... heikko.
Yksittäin ostettuna paketin figuurit ovat laskelmien mukaan 287,00 €. "Säästin" siis 127 euroa. Noh, onneksi noita Space Marineitakin on sen verta jo hyllyssä valmiiksi, että osa menee Sotuun myyntiin ja osa peliporukan kavereille.


Puokista lähti matkaan myös kasa metalliblistereitä, sillä niissä oli vuorostaan "osta 3 maksa 2" -tarjous... taas *huokaus*. En meinannut uskoa silmiäni kun näin figuurien ständissä roikkumassa metallisen Kapteeni Sicariuksen vuosimallia 2004 (Tupla-clawi-hemmo). Olen metsästänyt kyseistä figuuria jo pitkään. Ebayssa mokoma kikkare kulkee jossain 50-70 dollarin hintapyynneissä maalamattomanakin.

Sanguinary Guardit kannettiin kaupasta kotiin "bitsilaatikon täydennykseksi"-periaatteella. Hyppyreput menevät assault marineille, miekkakädet ties mihin HQ-projekteihin ja muutenkin setti pursuaa toinen toistaan komeampia osia, joilla kohentaa figujen ulkonäköä.

Lisäksi Fantasiapeleistä kävin noutamassa Army Paintterin Mattasprayta kolme purkkia koska en halua, että se loppuu enää hetkeen kesken. Voin suositella kaikille. Todella hyvää lakkaa! Ulkonäköä ei lakatun ja lakkaamaton figuurin välillä ole juuri nimeksikään!
Tuo vihreä purkki on joku ilmaisnäyte Army Paintterilta jonka sai kun ostin kolmellakympillä ko. lafkan tuotteita. Myyjä luonnehti Basetusliimaa hieman juoksevammaksi Erikeeperiksi. Taitaa kulua piskuinen purkki loppuun ennen kuin ehtii paljoa kokeillakaan.

sunnuntai 25. marraskuuta 2012

Salamander Chaplain

Ja sanoja ei syöty tällä kertaa.

"You..."
Chaplain on valmis. 


Mustassa panssarissa on hiuksen hieno hailaitti, joka ei kyllä kuvasta taida erottua sitten ollenkaan. Toivottavasti kokonaisuus miellyttää silmää tästä huolimatta.
Silmät ja riipuksen jalokivi onnistui mielestäni hyvin. En sitten näköjään ikinä opi tarkastamaan figuuria pienistä virheistä ennen kuvien ottoa. Repun ylälaidassa on jotain valkoista. Huoh, nopeaan korjaukseen.
Vanhan spessu characterin reppu sopii tälle kuin nyrkki vääräuskoisen silmään.
Alkuperäinen Terminator Crux on veistetty pois ja FW:n Salamander messinkiä tilalle. Ja taas... Ärghhm olkasuojuksen kultaristissä on vihreää maalia...
Kylkiluut
Huomaatteko tästä reunasta, että viittareppu olisi magnetisoitu?
... onhan se. :)

Huomasitteko muita virheitä maalauksessa kuin mitä minä nopealla katsomisella löysin?

perjantai 23. marraskuuta 2012

Vulkan He'stan Re-bashaus

Se Salamander-armeijan eniten pelikäyttöä näkevä HQ-vaihtoehto on tietysti kukapa muukaan kuin Vulkan He'stan. Figuurihan tälle minulle on ollut konvertoituna jo pitkään, mutta en ole ikinä oikein ollut tyytyväinen tekeleeseni, joten kamelinselkä katkesi tuossa viikko sitten ja figuuri meni paloiksi liitoksistaan ja uudestaan suunnittelupöydälle. Nyt olen huomattavasti tyytyväisempi:

Uusi mielestäni ketterämmän ja luonnollisemman näköinen Vulkan. Kypärää mietin yhä.

Vanhasta basesta säilytin vain suuren hammasrattaan.
Reppuun on kiinnitetty Forgeworldin Salamander Dreadnoughtin koristekaari.
Uusi asento vaati alkuperäisen keihään johdon uusimisen kitaran kielillä.
Vanhempi versio Vulkanista löytyi blogin syövereistä. Aikaisempi asento oli mielestäni jotenkin niin luonnoton ja en ollut tyytyväinen baseen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...